سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل، سرچشمه حکمت و گوش، آبگیر آن است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 93 آبان 25 , ساعت 12:27 صبح

نمیدانم شما مرتضی پاشایی را از قبل می شناخته اید یا نه البته که مطلب مورد بحث ما این نیست اینجا می خواهم به دو موضوع ناراحت کننده در فرهنگ مان اشاره کنم :مورد اول:عکس هایی را دیدم از انتقال پاشایی از بیمارستان به سرد خانه همه ملت دوربین به دست فیلم می گرفتند قبل از این هم شنیده بودم فیلم هایی از وی در لحظات احتضار پخش شده است حتما شما هم زیاد شنیده اید از فیلم گرفتن مردم از صحنه های تصادف و نزاع خیابانی.مورد دوم:نمیدانم که تشییع جنازه سیمین بهبهانی یادتان هست یا نه عده ای از طرفدارانش به جای صلوات و طلب استغفار برای مرحوم سوت و کف میزدند فارغ از این که سیمین بهبهانی که بود و چی می نوشت به این موضوع ایمان دارم در آن لحظه حقش به عنوان یک انسان چنین بی شرمی نبود حالا که پرده ها برایش برداشته شده بیش از هر لحظه ی دیگری نیاز دارد به دعا و صلوات و طلب مغفرت ،حال نمیدانم که فردا طرفداران پاشایی احترام مراسم تشییع یک مسلمان را نگه می دارند یا نه .

فکر میکنم می شود به این موارد به عنوان مشکلات فرهنگی نگاه کرد و سوالاتی پرسید و دنبال جواب هایی گشت،سوال هایش از من زحمت جواب هایش را شما بکشید:

1.چه جذابیتی از دیدن رنج و درد دیگری وجود دارد آن بنی آدم اعضای یک دیگرند کجا و فیلم گرفتن از صحنه تصادف کجا؟

2.چه عاملی باعث می شود که تاحدی با اعتقادات مذهبی لج کرد که وقتی کسی میداند متوفی به دعا و صلوات بیشتر نیاز دارد برایش سوت و کف بزند؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ