سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوهای والا را به دست آورید که خداوندـ عزّوجلّ ـ آنها را دوست دارد، و از کارهای نکوهیده بپرهیزید که خداوند ـ عزّوجلّ ـ آنها را دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 93 آبان 23 , ساعت 11:10 عصر

یکی از مطالبی که مدت هاست به آن فکر می کنم و دوست دارم پیرامون آن مطلبی بنویسم موضوعی است با عنوان خودشیفتگی فرهنگی به این معنا که احساس می کنم افراد در گروه های مختلف اجتماعی حیثیت فرهنگی ای برای خود قائل هستند و آن را بسیار بالاتر و برتر و بهتر از فرهنگ جاری در گروه های اجتماعی دیگر می دانند.برای مثال پای صحبت دانشجویان که می نشینی معتقدند که حوزوی ها داری تفکراتی دگم و بسته اند و احتمالا در کنکور قبول نشده اند در ضمن پول کافی برای رفتن به دانشگاه آزاد را نداشته اند لذا رفته اند حوزه. پای صحبت حوزوی ها که می نشینی معتقدند دروسی که در دانشگاه ها ارائه می شود تماما غربی و عامل فساد است دانشجو ها تنبل و فرصت طلبند و چیزی در دانشگاه ها یاد نمیگیرند و آنچه هم می خوانند مسخره بازی است و به درد نخور. پای صحبت بسیجی ها که می نشینی معتقدند که تنها موجودات بصیر روی زمین و عامل حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی اینان هستند و باقی مردم از غافله صلاح و رستگاری دور مانده اند . البته وقتی پای صحبت مخالف ها ( به نظرمن یک عده وجود دارند که فارغ از گروه اجتماعیشان تخصصشان مخالفت است حالا با هرچیزی که شد ، شد)می نشینی اعتقاداتشان کلا از تمامی گروه های فوق جالب تر است معتقدند همه نفهمند و مغرض و یا حداقل مزدور.

حالا من فکر میکنم فقط فکر می کنم از بالا دارم به این موضوع نگاه می کنم ولی لابد خودم هم جزء یکی از این گروها بلکه شاید همه این گروه ها باشم الله اعلم.

گروه هایی که از قلم افتاده اند به بزرگی خودشان ببخشند

البته پر واضح و مبرهن است که مطالب ذکر شده عمومیت ندارد لطفا به دل کسی برنخورد.چشمک



لیست کل یادداشت های این وبلاگ