سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانشمند که نادانی اش او را کشته و دانشی که به همراه داشته، وی را سودی نبخشیده است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 93 آبان 27 , ساعت 12:13 صبح

چندی پیش خبری با عنوان دستگیری سازندگان کلیپ هپی در صدا و سیما پخش شد وقتی دنبالش را گرفتم متوجه شدم که آهنگی ساخته شده با عنوان هپی و عده ای در کشورهای مختلف از جمله ایران روی آن تصاویری با حرکات موزون قرار داده اند نیروی انتظامی هم ایشان را دستگیر نموده است.

خبر اسید پاشی هم که به صورت مفصل به آن پرداخته شده است و حتما مستحضرید که عده ای تمایل داشتند آنرا کار ناهیان از منکر نمایش دهند.

اما چند شبهه که پیرامون این موضوع توسط یکی از شهروندان اصفهانی که البته وضع حجاب مناسبی نداشتند و معتقد بودند که این کار کار ناهیان از منکر است مطرح شد که اینجا آن شبهات را مطرح میکنم وسعی می کنم پاسخ دهم:

1.اگر حکومت با کارهای ایشان مشکل داشت دستگیرشان می کرد مثل سازندگان کلیپ هپی:

مقایسه این دو با هم هرچند کار ساده ای است ولی شمارا به نتیجه مطلوب نمی رساند زیرا چهره سازندگان کلیپ در فیلم کاملا مشخص است اما کسی که به قصد اسیدپاشی اقدام میکند چهره خود را می پوشاند بر فرض هم که نپوشاند شخصی که مورد سوءقصد قرار میگیرد شرایطی را ندارد که بتواند چهره فرد گناهکار را به خاطر بسپارد.

2.همه مجروحین از زنان بی حجاب بوده اند:

اول اینکه به گفته خود مجروحین این فرض از بیخ و بن خلاف است .

نکته دوم اینکه اگر واقعا هدف این مجرمان افراد بی حجاب بودند می بایست از فردایش همه بانوان با پوشیه از منزل خارج شوند مگر بی حجابی یک آرمان است که کسی حاضر شود در راه آن جانبازی کند.

3.اصفهان پر از دوربین است چرا مجرمان دستگیر نشده اند حتما حکومت مشکلی با کار آنان ندارد:

نکته اول در کشور انگلستان که از بسیاری از استان های ایران کوچکتر است در سال 2007 چهار میلیون دوربین نصب بوده است مگر جرم و جنایات در این کشور کنترل شده که انتظار داشته باشید به علت وجود دوربین جرم و جنایات در اصفهان کنترل شود.

نکته دوم همانطور که قبلا اشاره کردم عقلایی نیست که یک اسیدپاش صورت خود را نپوشاند حالا با کلاه کاسکت یا هرچیز دیگری.

 

نکته سوم دوربین های شهری مثل دوربین بانک ها محدوده وسیعی راشمامل نمی شوند این را با اطمینان و تجربه شخصی می گویم دوربین راهنمایی و رانندگی هم قرار نیست بتواند همه خیابان را تحت نظر بگیرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ